onsdag 8 maj 2013

Presentation


Jag borde ha presenterat mig för länge sedan, men min vana vid bloggosfären är ringa, för att överdriva en smula, och därför har det inte blivit av.  Men nu kan jag förtälja via detta forum att jag heter Torbjörn Santérus är 52 år och utanför tennisspelandet så försöker jag som småföretagare driva ett par bokförlag. Tennis var den sport jag ägnade mig åt som ung och för några år sedan blev jag inspirerad att spela mer och då genom att gå med i BTK:s seriespel. Ursprungligen östgöte, men jag har bott i Stockholm sedan 1989.

I höstas tog jag på mig ordförandeskapet i Björnarnas Tennisklubb och avlöste Björn Runhall som innehaft posten länge. Björn är fortsatt vice ordförande. Vi fick också en ny kassör i Ulrika Hedby efter Hans-Allan Carlsson som dock sitter kvar i styrelsen. Vi har ändrat våra redovisningsrutiner genom att vi har anlitat en extern redovisningsfirma, Ekonomigruppen Lena Ceder AB, vilket underlättar den delen en hel del för kassören.

Annika Hogen är vår sekreterare som också tagit på sig att schemalägga serien, dvs genom att sköta vårt webbaserade planläggningssystem Backhandsmash. Anders Jansson, som konstruerat detta, i mitt tycke, utmärkta program, har tidigare också planlagt, men är numera endast leverantör och support när det behövs.
Styrelsen har två suppleanter i Kåre Tham och Magnus Linder.

Vi har också flyttat över daggruppsspelet till Backhandsmash och i och med detta så tackade Rüdiger Bauer för sig som planerare av daggrupperna. Det verkar dock som om det har fungerat tämligen väl, även om en viss övergångsperiod alltid infinner sig.
Vi har precis avslutat del två av vinter-/vårsäsongen och närmar oss sommarens spel utomhus, men vi hinner kanske med en halv omgång till.
Tipsa gärna tennisintresserade vänner och bekanta om vår klubb.

Snart börjar Öppna franska mästerskapen!

Torbjörn Santérus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar